Stræk #2: Afspænd din psoas muskel og afhjælp rygproblemer

Et af mine egne absolut yndlings stræk!

Hvis du har fået en behandling hos mig, er der en ret god chance for, at du har hørt mig nævne psoas musklen, og mærket hvor spændt den kan være.
Musklen kaldes også for den store hoftebøjer, og den ligger på hver side af din rygsøjle, og strækker sig over bækkenet og ned til hofteleddet. Som den eneste muskel i din krop, forbinder psoas således din underkrop med din overkrop, og den spiller derfor en afgørende rolle for din bevægelsesfrihed i kroppen, og den er med til at stabilisere dit bækken, din lænd og din ryg.

Hos mange er psoas musklen meget spændt, og det kan være den dybereliggende årsag til mange rygproblemer, og kan også give bl.a. lyskegener, smerter i underlivet, bækkenproblemer og hæmme det gode og dybtliggende åndedræt. Derfor er jeg ofte inde og afspænde psoas under en behandling.
Her i videoen viser jeg dig en måde hvorved du selv kan afspænde musklen – et af mine egne absolut yndlings stræk

Mærk forskellen!
/ Jette Dahl

Vil du se mere på min blog?

Gå ikke glip af inspiration, gode øvelser og råd

Vil du have inspiration, effektive øvelser og gode råd direkte i din indbakke?
Kom med på min nyhedsbrevsliste.
Når du tilmelder dig, giver du samtidig tilladelse til at dine persondata behandles som beskrevet her.

Følg med på facebook – og få endnu mere med